Nieuwsgierig geworden naar een spel uit een van mijn reviews?

Op deze pagina vind je de spellen nog eens op een rijtje. Klik op de button je wordt direct doorgelinkt naar bol.com om te shoppen. Ik krijg een klein percentage van jouw aankoopbedrag en gebruik dat weer voor Pen & Pion.

Met een spel oefen je meerdere vaardigheden. Om het overzichtelijk te maken, heb ik spellen hier ingedeeld in de belangrijkste vaardigheid/kennis. Sommige spellen komen in meerdere lijsten voor:
rekenen
coöperatief / samenwerken
executieve vaardigheden
taal
abstracte lesstof en kennisspellen

Veel plezier met je nieuwe spel!

Rekenen

speloefent / voor:
tafels t/m 10, snelheid, automatiseren, rekenen, concentratie, respons-inhibitie
tafels 1-10, automatiseren, tempo
werkgeheugen, emotieregulatie, flexibiliteit, rekenen
tellen, plannen, flexibiliteit, emotieregulatie, timemanagement
rekenen, strategie, logisch denken, flexibiliteit
rekenen, automatiseren, optellen en aftrekken, vermenigvuldigen (worteltrekken en breuken in de uitbreidingsset)
rekenen, denkvaardigheden, strategie
flexibiliteit, planning, volgehouden aandacht, time-management, rekenen
vermenigvuldigen, strategie, denkvaardigheden
schatten, snelheid, risico nemen, in grotere stappen optellen
vermenigvuldigen, puzzelen, bouwen, motoriek
optellen, vermenigvuldigen, strategie, emotieregulatie
getalgevoel, optellen, combineren
wiskunde, coördinaten, organisatie, plannen, respons-inhibitie, tactiek
verschil tussen getallen, kleinste verschil bepalen, risico nemen, strategie
getalgevoel, emotieregulatie, strategie
hogere en lagere getallen, emotieregulatie, tactiek
groepen, tellen, schatten, samenwerken, concentratie

Coöperatieve spellen

spelomschrijving:
Pittig coöperatief spel voor de bovenbouw / middelbare school. Spelers kiezen een rol en werken samen om een brand te bestrijden en slachtoffers te redden.
Spelers geven elkaar informatie, die informatie moeten ze vervolgens combineren om de juiste kaarten te kiezen.
Spelers kiezen een rol en werken samen om het eiland te redden voordat het onderloopt. Het speelbord bestaat uit losse kaarten en is daarom steeds anders.
Samenwerking zonder te praten! Goed op elkaar letten. Voor de bovenbouw en middelbare school.
Magic Maze toegankelijk gemaakt voor jongere kinderen.
Coöperatief spel voor jongere kinderen.
Een combinatie tussen verhalen vertellen, deductie en samenwerken. Voor de hoogste groepen en middelbare school.
Pittig coöperatief spel voor de bovenbouw / middelbare school. Spelers kiezen een rol en werken samen om de wereld te redden van een pandemie.
Voor de jongere spelers: groep 3, 4, 5. De spelers werken samen om de dino’s te redden. Spreek vooraf duidelijk af dat het om samenwerking gaat, anders kiezen ze een van de schattige dino’s voor zichzelf.
Verhalen verzinnen en samenwerken om de juiste woorden te raden.
Samenwerken zonder te praten! Hiervoor is creatief en ruimtelijk denken nodig. Het spel traint ook responsinhibitie en (voor de tegenpartij) interpreteren. Op het moment helaas niet meer leverbaar. Zorg dat je de eerste bent, zodra er weer nieuwe exemplaren zijn.

Executieve vaardigheden

speloefent / voor:
logisch denken, plannen, samenwerken, 21ste eeuwse vaardigheden
werkgeheugen, emotieregulatie, flexibiliteit, rekenen
strategie, metacognitie, timemanagement
snelheid, tactiek, kunst, schilders en schilderijen
denkvaardigheden, werkgeheugen, logisch denken, tastzin, volgehouden aandacht, tactiek
tellen, plannen, flexibiliteit, emotieregulatie, timemanagement
rekenen, strategie, logisch denken, flexibiliteit
organisatie, plannen, flexibiliteit
organisatie, metacognitie, doelgericht gedrag, denkvaardigheden
ruimtelijk inzicht, emotieregulatie, puzzelen en als je wilt: taal en aardrijksunde
twee personen, planning, prioritering, werkgeheugen, tactiek
tactiek, plannen, organiseren, flexibiliteit, volgehouden aandacht
doelgericht gedrag, flexibiliteit, organisatie
puzzelen, tactiek, planning
organisatie, plannen, strategie, doelgericht gedrag, flexibiliteit
tactiek, plannen, strategie, bluf
flexibiliteit, planning, volgehouden aandacht, time-management, rekenen
plannen, flexibiliteit, emotieregulatie, timemanagement
twee personen, deductie, denkvaardigheden, strategie, plannen
puzzelen, logisch nadenken, ruimtelijk inzicht
biologie, respons-inhibitie, werkgeheugen, volgehouden aandacht
twee personen, puzzelen, logisch nadenken, ruimtelijk inzicht
plannen, organisatie, werkgeheugen, emotieregulatie
denkvaardigheden, plannen, metacognitie, programmeren, puzzelen, ruimtelijk inzicht, werkgeheugen, organisatie, doelgericht gedrag, 21ste eeuwse vaardigheden
motoriek, plannen, strategie, bouwen
twee personen, puzzelen, motoriek, taakinitiatie, timemanagement
puzzelen, plannen, tactiek, ook solo
overleggen, logisch nadenken, strategie
taakinitiatie, logisch nadenken, emotieregulatie, denkvaardigheden
zelfregulatie, samenwerken, opletten, tactiek, werkgeheugen, organisatie
bluf, plannen, de ander inschatten, doelgericht gedrag, 21ste eeuwse vaardigheden,
taakinitiatie, zelfregulatie, emotieregulatie, denkvaardigheden, snelheid
groepen, tellen, schatten, samenwerken, concentratie
ruimtelijk inzicht, strategie, rekenen, metacognitie, motoriek, plannen, volgorde bepalen, ook solo
opletten, de ander inschatten, strategie, tactiek, verhalen

Taal

speloefent / voor:
taal, kennis, snelheid, groepen
taal, creatief denken, groepen
woordenschat oefenen, vragen formuleren, logisch denken, informatie combineren
taal, fantasie, de ander inschatten, strategie, verhalen, groepen
respons-inhibitie, combineren, taal, taakinitiatie, groep
taal, fantasie, creatief denken, een stem krijgen, flexibiliteit (de woorden op de kaarten zijn in het Engels)
groepen, taal, sociale vaardigheden, zelfinzicht, argumenteren, groepsdynamiek
taal, verhalen, fantasie, creatief schrijven, woordenschat, groepen
Story Cubes, maar dan een slag groter: taal, verhalen, fantasie, creatief schrijven, woordenschat, groepen
taal, verhalen, vertellen, de ander inschatten, fantasie

Abstracte lesstof en kennisspellen

speloefent / voor:
test je kennis over 1 van de 20 categorieën, zodra een speler de finish is gepasseerd is het spel afgelopen
kennisspel met blufelement, vragen over hedendaagse onderwerpen gericht op Nederland en Nederlands
kennisspel met blufelement, vragen over hedendaagse onderwerpen gericht op België en het Vlaams
organisatie, plannen, strategie, doelgericht gedrag, flexibiliteit, uitvindingen
plannen, strategie, de ander inschatten, samenwerken, vreedzame school
biologie, respons-inhibitie, werkgeheugen, volgehouden aandacht
STEM, organisatie, planning, zelfregulatie, creatief denken
denkvaardigheden, plannen, metacognitie, programmeren, puzzelen, ruimtelijk inzicht, werkgeheugen, organisatie, doelgericht gedrag, 21ste eeuwse vaardigheden
topografie van Europa, strategie, planning
topografie van Nederland, strategie, planning. Een aantal onderdelen van Ticket to Ride Europa is nodig voor dit spel.
logisch redeneren, voorwerpen op historische volgorde leggen, denkvaardigheden

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial